Kategorier

Tillverkare

Nyhetsbrev

Betalning

Kort & internetbank betalning

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en
internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar
och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Leverans och returer

Leveranstid

Normal leveranstid är därefter 1-2 arbetsdagar efter att vi mottagit din betalning. Om en vara skulle vara tillfälligt slut kan det ta något längre tid. Vi meddelar dig i sådant fall beräknad leveranstid. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kan vi dela upp din leverans.

 

Posten Brev

Varorna skickas som brev utan kollinummer och kan således inte spåras. Rekommenderas INTE för beställningar med värde över 1000 kr eftersom försäkring mot stöld eller skada under transport inte är inkluderad.

 

Posten Postpaket

Skulle dina varor överstiga 1 kg kan denna leveransmetod användas. Postpaket skickas försäkrade och med kollinummer så att du kan spåra din försändelse. Levereras sker till ditt närmsta postkontor eller utlämningsställe. Postpaket lämnas ut till mottagaren eller ombud mot uppvisande av legitimation, inom 14 dagar.

 

Transportskada

Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till oss.

 

Outlösta brev och paket

För brev och paket som inte löses ut hos Posten inom 14 dagar, förbehåller sig whiskyforum Sverige AB rätten att debitera kunden för vår fraktavgift samt Postens returfrakt till oss.

 

Ångerrätt och reklamationsvillkor

Som konsument har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Varan får ej vara använd. Om du skulle upptäcka fel eller defekter på varan inom tre år från köptillfället kan du använda din reklamationsrätt. Detta måste anmälas till oss inom skälig tid efter det att du upptäckte felet. Observera att det under reklamationstiden (efter garantitiden) är du som konsument som bär ansvaret för att bevisa felet.


Vill du utnyttja din ångerrätt eller reklamationsrätt skall du kontakta oss för erhållande av ett returkvitto, som sedan är giltigt i 14 dagar. Detta görs enklast genom att logga in på ditt konto på whiskyforum Sverige AB, leta upp din beställning och sedan välja de varor du vill returnera. Glöm inte att skriva en tydlig förklaring till din retur. Efter att vi godkänt ärendet skickas instruktioner via e-post och i ditt konto under returer om hur du går tillväga för att skicka varorna till oss. Du får då också tillgång till returkvittot som måste skrivas ut och skickas med i paketet.


Defekta produkter som returernas till whiskyforum Sverige AB bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas måste frakten tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet betalas av kunden. Försändelser som saknar returkvitto återsänds till kunden och fraktkostnaden debiteras. whiskyforum Sverige AB förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.


Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.


Kontakta oss via kundtjänst för vidare instruktioner.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Utlämnande av personuppgifter

whiskyforum Sverige AB delar inga personuppgifter kunden lämnar till sig till tredje part såvida kunden inte uttryckligen gett sitt samtycke till detta i samband med att informationen lämnades eller vid ett senare tillfälle.


Vad som avses med personuppgifter

Personuppgifter omfattar sådant som namn, e-postadress, adress, telefonnummer, varor eller tjänster ni köpt, såväl som uppgifter som ert besök på vår sajt automatiskt medger, så som ip-adress, webläsarversion, operativsystem, webadress som dirigerade er till vår sajt, datum och tidpunkt etc.

 

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att whiskyforum Sverige AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.


Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och förbehåller oss rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har whiskyforum Sverige AB rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt.